Loppuuko HSL:n tarina tähän!?

Loppuuko HSL:n tarina tähän!?

ViestiKirjoittaja SaulinShakki » 12.12.2024 09:58

Hei! Eilen oli HSLn jäsenseurojen vuosittainen kokous Shakkiareenalla. Kokous meni eteenpäin esityslistan mukaan kunnes tultiin kohtaan "HSL:n hallituksen valinta vuodelle 2025". Kukaan ei ollut halukas ilmoittautumaan ensi vuoden HSL:n hallituksen puheenjohtajaksi. Lopulta kokousväestä löytyi yksi halukas tulemaan hallitukseen ylipäänsäkin. Kokous keskeytettiin tässä vaiheessa ja ensi viikon lauantaina 21.12.2024 klo 17.00 HSL:n jäsenien vuosikokous jatkuu, jolloin yritetään täyttää yhteensä kuusi hallituspaikkaa.

Eilen oli suhteellisen runsas osanotto kokouksessa, kiitokset siitä. Kuitenkin pyydän vähintään yhtä runsasta osanottoa ensi lauantain kokoukseen. Toivottavasti (etenkin heidän keskuudessaan jotka haluavat HSL:n jatkavan toimintaansa Shakkiareenalla) löytyy halukkuutta tulla mukaan HSL:n hallitukseen ensi vuodeksi.

Keskustelua oli eilen myös siitä, että mikäli ei löydy hallitusta, joka haluaa HSL:n jatkavan Shakkiareenalla niin pitäisikö HSL:n kuitenkin lähteä Tukholmankadulle nro 10 osoiteeseen mikäli vaihtoehtona on HSL:n lakkauttaminen!? Niille jotka haluavat käydä tutustumassa (syystä tai toisesta) Tukholmankatu 10 tilaan, niin ensi viikon tiistaina ja keskiviikkona on klo 17.00 mahdollisuus käydä tiloja katsomassa Reijo Taipaleen toimiessa oppaana.

Jos haluaa ennen 21.12. kokousta kertoa minulle olevansa kiinnostunut HSL:n hallituspaikasta (ja halustaan jatkaa Shakkiareenalla) niin mielelläni otan tällaisia viestejä vastaan osoitteeseeni muodossa etunimi.sukunimi@gmail.com.... Olen nyt yhden henkilön löytänyt joka voisi tulla tällaiseen hallitukseen mukaan. Eli 1+1 eli kaksi henkilöä on tähän löytynyt.

Terv. Sauli Tiitta
HSL:n puheenjohtaja
SaulinShakki

Re: Loppuuko HSL:n tarina tähän!?

ViestiKirjoittaja Arzi » 12.12.2024 10:19

Luulisi löytyvän paljon jäseniä hallitukseen, sillä kahdessa tähän liittyvässä viestiketjussa oli paljon hyviä ehdokkaita. Itse en ole tulossa jäseneksi koska älykkyyteni ei riitä niin vastuulliseen asemaan. Keksin helposti lisäsyitä kieltäytymiseeni, mikäli tarvetta. Ehdotan täten Ilseä, Joosea, othello1, pilvet, hypermodern, TapaniS, Toivoa ottamaan vastuuta. Oneksi olkoon valinnastanne.
Arzi

ViestiKirjoittaja Lauri Kangas » 12.12.2024 21:27

SaulinShakki kirjoitti:Toivottavasti (etenkin heidän keskuudessaan jotka haluavat HSL:n jatkavan toimintaansa Shakkiareenalla) löytyy halukkuutta tulla mukaan HSL:n hallitukseen ensi vuodeksi.

Moikka!

Onko jokin erityinen syy, että HSL puheenjohtajana toivot nimenomaan tietyn kannan edustajia HSL:n hallitukseen? En valitettavasti tunne kaikkia taustoja, joten kysymys voi olla vähän hassu.

terv. Lauri
Lauri Kangas

ViestiKirjoittaja Arzi » 13.12.2024 07:24

Tyhmä kysymys, Lauri ja Sauli, mutta eikö ShakkiAreena ole edelleen ShakkiAreena vaikka se siirtyisi fyysisesti nykyisestä paikasta Tukholmankadulle?
Arzi

ViestiKirjoittaja Lauri Kangas » 13.12.2024 08:59

Arzi kirjoitti:Tyhmä kysymys, Lauri ja Sauli, mutta eikö ShakkiAreena ole edelleen ShakkiAreena vaikka se siirtyisi fyysisesti nykyisestä paikasta Tukholmankadulle?

Jätän suosiolla tämän kysymyksen shakkihistoriallisen seuran ratkaistavaksi. :ugeek:

Kuka hallitsee menneisyyttä, hallitsee tulevaisuutta.
Lauri Kangas

ViestiKirjoittaja Arzi » 13.12.2024 10:14

Lauri, onko ShakkiAreena aikaan ja paikkaan sidottu olio? Minä autan sinua hieman. Onko kotisi jossain tietyssä paikassa maailmaa vai onko koko maailma kotisi? Tähän ei tarvita metafysiikkaa.
Arzi

ViestiKirjoittaja SaulinShakki » 14.12.2024 13:16

Hieman olen yllättynyt että Lauri ei tiedä tilannetta...
SSL päätti pysyä Shakkiareenalla Hiomotiellä maaliskuusta 2025 alkaen. HSL oli lähdössä Tukholmankadulle, mutta nyt tässä tilanteessa olisi minusta paras skenaario, että HSL jäisi Shakkiareenalle Hiomotielle. Jos tähän ei löydy halukkaita niin joko pikkuhiljaa HSL lakkaa olemasta tai sitten HSL lähtee Tukholmankadulle ja SSL jää Shakkiareenalle Hiomotie 10 osoitteeseen. Tämä ei minusta ole hyvä tilanne ja tätä mahdollisuutta koitan välttää.

Yksi kysymys mitä voi kukin miettiä on, että onko parempi että HSL lakkaa olemasta kuin että se muuttaa Tukholmankadulle?

Ennen muuttoa Shakkiareenalle Hiomotielle olimme Merihaassa paikassa nimeltä Shakkikoti. Minusta on hyvä muuttaa nimeä kun muuttaa paikkaakin. Nyt keskustelemme Shakkituvassa, emme enää Shakkifoorumilla.

Terv. Sauli
SaulinShakki

ViestiKirjoittaja Arzi » 14.12.2024 19:12

Yksinkertaista on pitää nimi ennallaan vaikka paikka muuttuu. Parempi, että Hsl:llä on pelipaikka kuin ei sitä lainkaan.
Arzi

ViestiKirjoittaja Arzi » 14.12.2024 19:23

Mikäli nimi halutaan aivan välttämättä vaihtaa, jos paikkakin vaihtuu, niin ehdotan nimeksi, ShakkiSairaala.
Arzi

ViestiKirjoittaja Lauri Kangas » 14.12.2024 20:08

SaulinShakki kirjoitti:Hieman olen yllättynyt että Lauri ei tiedä tilannetta...

En minä ole aikoihin ollut missään ympyröissä mukana, ja HSL:n sielunelämä - joka kieltämättä sivulliselle näyttäytyy jälleen kerran verrattain erikoisena - ei ole koskaan näiden vuosien aikana minulle juuri auennut.

Luin vaan rivien välejä siten, että tässä olisi HSL:n sisällä ja jopa HSL:n vanhan hallituksen keskuudessa ollut erilaisia näkemyksiä, jos ei jopa ihan kahtiajaosta voisi puhua. Tämä siis vain minun spekulaationi, kun en asiaa sisältä tunne. Näistä lähtökohdasta jotenkin vaan särähti korvaan se, että hallitukseen toivottiin erityisesti diasporan toiselta puolelta ehdokkaita. Tilanteessa, jossa hallituksen valinnan suorittaminen on ylipäätään vaakalaudalla.

Täytyy sanoa, että vastauksesi herätti enemmän uusia kysymyksiä kuin tarjosi vastauksia, ja nyt olen lähinnä entistäkin hämmentyneempi. Jos HSL:n lähtö Areenalta oli lopulta kuitenkin alisteinen SSL:n päätöksille, miten ihmeessä vuokrasopimus jo irtisanottiin, eikä jatkettu jo aloitettua vuoropuhelua SSL:kanssa? Neuvottelutaktiikkaa, bluffia, muuta. Ajattelemattomuutta? Tässä riittäisi kyllä puitavaa todennäköisesti enemmän kuin on "nettifoorumilla" mielekästä edes retostella.

terv. Lauri
Lauri Kangas

Seuraava

Paluu Keskustelua shakista