Parannusehdotuksia Shakkiliiton toimintaan

Re: Parannusehdotuksia Shakkiliiton toimintaan

ViestiKirjoittaja Arzi » 30.04.2024 10:33

Joose, voisitko näyttää tekstin, jossa olen sanonut näin: "Jos shakkiliiton toiminta halutaan lakkauttaa, on se ehdotus sekin" Vai luetko yleensäkin huonosti saamaasi tekstiä? Minä en ainakaan ole sellaista tekstiä kirjoittanut. Minä en ole puhunut shakkiliiton toiminnan lakkautamisesta vaan LEHDEN. Oliko kirjaimet riittävä isot? Saitko selvää tekstistä? Ehkä sinun pitäisi alkaa analysoida jotain turnausta, ettet mene liian sekaisin? "Jotkut menee sekaisin rokkenrollmuusiikista, jotkut menee sekaisin alkoholista, hei beibi ..." J. Karjalaista.

Joose, mikään ei ole ilmaista, kaikki maksaa. Minä haluan kuitenkin valita itse mistä maksan. Edes sinun höpinäsi täällä ei ole ilmaista. Joudut välillä syömään ja juomaan, jotta pystyt suoltaa kaiken maailman höpöjä juttujasi. Onneksi minun ei tarvitse sentään sitä maksaa. Nelokin maksaa saman verran kuin Selo ja Pelo. Ennemmin minä maksan Nelo:sta kuin jostain lehdestä, jota en halua kotiini. Muista, että avaruuteen kuuluu erottamattomasti myös aika. Ilman aikaa ei ole avaruuttaa ja ilman avaruuttaa ei ole aikaa.
Arzi

ViestiKirjoittaja Arzi » 30.04.2024 10:53

Joose, mikäli NELO ei ole kustannuksellinen ongelma, niin mikä ongelma se on? Miksi sitä ei "viitsitä" luoda, jos se ei aiheuta kustannuksia? Nelon hyöty on aivan selvä. Sen ovat ymmärtäneet FIDE ja sen jäsenistö. Onko Suomessa niin vähän nopeata shakkia, että NELO:a ei tarvitse lainkaan luoda? Miksi Nelon luominen on vaikeata? Miten se onnistui Fidellä? Miksi halutaan sotkea klassisen pelin pelimäärät ja vahvuus nopean shakin kanssa. Nehän ovat kaksi eri peliformaattia. Juoksukilpailuissakin ei pyritä yhdistää maratonia ja 100 m kilpailua keskenään, saati sitten 5000 m ja 800 m. Nelon luomisesta on vain hyötyä, eikä lainkaan haittaa, joten ei ole mitään järkevää estettä sen luomiseen.
Arzi

ViestiKirjoittaja Joose Norri » 30.04.2024 11:31

Selo ja Pelo eivät ole koskaan maksaneet mitään. Jos on väärinkäsitys siitä, mitä selomaksu tarkoittaa, niin sitten on. En viitsi nyt enempää tähän.
Joose Norri

ViestiKirjoittaja PekkaL » 30.04.2024 11:34

Arzi kirjoitti:Miksi Nelon luominen on vaikeata?

Heti kärkeen on pakko sanoa etten vastusta Neloa, jos sellainen päätetään luoda.

Sitten Arzin kysymykseen. Nelon luominen on vaikeata, koska yksikään kerho ei pidä sitä tärkeänä. Jos pitäisi, joku kerho (siis tosiaan edes yksi kerho) toisi asian liiton kokoukseen ja asian kannatus mitattaisiin siellä. Ehkä joku kerho joskus tuo asian esityslistalle, seurataan miten käy.
PekkaL

ViestiKirjoittaja Arzi » 30.04.2024 12:10

Pekka L"Sitten Arzin kysymykseen. Nelon luominen on vaikeata, koska yksikään kerho ei pidä sitä tärkeänä."

Pekka L ottaa liikaa vapauksia itselleen. Mikäli asiasta kysyttäisiin kerhojen jäsenistöltä niin tilanne olisi toinen. Kerhon hallitus ei tarkoita samaa kuin kerho. Tämän voin kertoa ihan oman kerhon puolesta.
Vaikka asiasta on meillä jäsenien kanssa puhuttu ja jäsenistö on Nelon puolella, niin se ei tarkoita sitä, että hallitus ajaisi asiaa eteenpäin. Sama juttu oli plikstin kanssa, kun pitit laittaa eteenpäin formaatin vaihtoa.
Arzi

ViestiKirjoittaja Arzi » 30.04.2024 12:15

Plikstiformaatin vaihto onnistui, kun asiasta keskusteltiin Shakkiliiton Foorumissa jäsenistön kanssa. Ennen Foorumin kyselyä HSC oli ottamassa formaatiksi 5+0, mutta keskustelujen jälkeen formaatti muuttui.
Arzi

Edellinen

Paluu Keskustelua shakista