Sampsa:"Se, että se oli sinulle yllätys ei nyt taida olla kovin merkityksellinen asia. Ei minulla ole mitään tarvetta selitellä yhtään mitään. Edelleen, shakkifoorumin minigallupeilla ei ollut mitään vaikutusta mihinkään, mutta toki saat uskoa ihan mitä itse haluat."
Minä en aina puhu minä-muodossa, koska en aina puhuessa tarkoita pelkästään itseäni. Formaatin muutos oli yllätys ainakin niille, joiden kanssa asiasta keskustelin. Eikä sinun tarvitse selitellä mitään, mitä et tahdo. Elämmehän suomalaisessa oikeusjärjestelmässä. Hienoa, että annat minulle oikeuden uskoa mihin vaan.
Sampsa:"Kieltämättä minäkin haluaisin, että pelimäärät eroteltaisiin selolistalla, muttei se nyt tärkeä asia ole. Jokainen voi myös tehdä omalla ajallaan juuri sellaisia tilastoja kuin näkee tarpeelliseksi. Kuvailemasi kaltainen, järjellisesti toimiva vahvuusluku on
http://universalrating.com/ratings.php"
Se, mikä ei ole sinulle tärkeää, ei tarkoita, ettei se olisi jollekin toiselle tärkeää. Annan kuitenkin, toki, sinunkin uskoa mihin itse haluat. Miksi jokaisen pitäisi tehdä omalla ajallaan tilastoja, kun yksinkertainen toimenpide on OLLA SOTKEMATTA tilastoja väärillä asioilla. Sehän on hölmöläisen hommaa maksaa turnauksesta ja sitten tehdä itse itselleen tilastoja, koska Liitto on päättänyt sotkea pitkän miettimisajan tilastoja nopean shakin kanssa. Korjaa, jos olen väärässä, mutta Selohan tehtiin normaalille shakille ja nopea shakki tuli vasta myöhemmin mukaan laskentoihin. Toki voin olla väärässä, sillä olen usein väärässä.
Sampsa""Nelon luominen" ei ole mikään ongelma, se pitää luoda kerran, eikä siitä ole kustannuksia. Hienoa, että vuosien jankuttamisen jälkeen se on nyt selvää. Enää pitää perustella se, mihin neloa tarvitaan ja miten FIDE:n rapid -luvun kaltaiset ongelmat vältetään."
En oikein ymmärtänyt tuota alkupuolen kommentiasi. Minähän olen ollut samaa mieltä kuin sinä, että Nelon luonti ei ole rahallisesti kynnyskysymys. Mikä ihmeen jankuttaminen? Sinulla on selvästikin luetun ymmärtämisessä ongelmia, koska pyydät perustelemaan Nelon tarvetta uudestaan ja uudestaan. Eivätkö edelliset viestini antanut vastausta siihen? Mikäli FIDE:llä on sinun mielestäsi rapid-luvuissa ongelmia, niin onko FIDE lopettamassa rapid-lukujen käytön? Miksi mm. Rapidin MM-kisoissa käytetään omia lukuja, jos niissä on "ongelmia"? Sinun mukaasi ongelmat ratkaistaan siten, että niiden olemassaolot ja mahdolliset ratkaisut (jos niitä on) lakaistaan maton alle piiloon? - "Emme käytä rapdid-laskentaa, koska siten vältämme niiden kaltaiset ongelmat (mitä lie ne sitten onkaan)" -
Älä suotta vastaa länkytyksiin, koska sinulla ei ole muutenkaan mitään sanottavaa. Hyvää vapun jälkeistä vuotta sinullekin.