Sivu 1/1

Veteraanien joukkueiden MM-kisat Albaniassa

ViestiLähetetty: 20.04.2026 06:24
Kirjoittaja Arzi
Näköjään veteraaneilla, 50+ ja 65+, on alkanut joukkueiden MM-kisat Durresissa, Albaniassa. Pelit alkoivat eilen. Nopeasti katsottuna joukkueita on vain 36. Suomesta ja Norjasta yksi, Islannista kaksi joukkuetta, mutta Tanskasta, Ruotsista ja Virosta ei ainuttakaan. Suomea edustaa joukkue nimeltä "Northern Lights", Kari Kinnunen, Jyri Lammi, Petteri Paronen ja Jarmo Peltomäki. En nähnyt viidettä pelaaja listalla. 50+ -ryhmässä kuuluisimmat nimet ovat GM:t Michael Adams, Simen Agdestein ja Jaan Ehlvest. 65+ -ryhmässä ovat GM:t Artur Yusupov, John Nunn ja Sergey Janovsky.

65+
FInland 1: Westerinen, Binham, Nevanlinna, Hentinen, Joentausta
Finland 2: Kivimäki, Sorvari, Uimonen, Vinke
Finland 3: Pessi, Hartio, Kopakkala, Koskinen, Pesola
Finland Turku: Alkkiomäki, Ranki, Lehtelä, Patola
Finland 4: Luodonpää, Nikoilainenko, Ukkonen, Ristoja

https://en.chessbase.com/post/world-sen ... 2026-start
https://wstcc.com/
https://s2.chess-results.com/tnr1396652 ... O&SNode=S0
https://s2.chess-results.com/tnr1396651 ... 0&SNode=S0

Re: Veteraanien joukkueiden MM-kisat Albaniassa

ViestiLähetetty: 22.04.2026 14:04
Kirjoittaja Hypermodern
Tässäpä Arzilla ikärasismia, kun ei noteeraa 65+ sarjaa juuri ollenkaan. Siinä on 54 joukkuetta, joista 5 Suomesta!!

Re: Veteraanien joukkueiden MM-kisat Albaniassa

ViestiLähetetty: 23.04.2026 06:22
Kirjoittaja Arzi
Kuka niitä ikäloppuja 65+ jaksaa kuunnella ja katsella? Minullakin on se vasta ensi vuonna edessä. Miten sinulla kesti noin kauan huomata, Hypermodern(i)? Alkaako ikä painaa? Totta puhuen, chessbasen sivulta sattui toinen linkki (65+) menemään ohi silmien. Lisäsin ikäloppujen linkin, joukkueet ja pelaajat (tosin vain sukunimet) myös alkutekstiin, yleisön pyynnöstä.